Představivost jako dílna mysli

Představivost jako dílna mysli

Dílna mysli

Tři mistři úspěchu
Napoleon Hill, Joseph Murphy, Dale Carnegie

Představivost je v podstatě dílna, kde vznikají všechny lidské plány. Představivost dává touze tvar, formu a iniciuje akci. Jediné, čím jsme omezeni, je využití naší představivosti. Zatím jsme nedosáhli jejího plného využití, pouze jsme ji objevili a začínáme si pohrávat s jejím používáním na velmi základní úrovni.

Dvě formy představivosti

Schopnost představivosti funguje dvojím způsobem. Jeden je známý jako syntetická představivost, tím druhým je tvořivá představivost. 

Syntetická představivost: prostřednictvím této schopnosti můžeme přetvořit staré plány, myšlenky a koncepty v nové. Tento druh představivosti nic nového nevytváří. Víceméně využívá zkušenosti, vzdělání a pozorování. Je to schopnost typická pro inovátory. Výjimku tvoří géniové, kteří pokud nemohou využít pouze syntetickou představivost, sáhnou po té kreativní.

Kreativní představivost: jejím prostřednictvím konečná lidská mysl komunikuje s Nekonečnou inteligencí. Jejími cestami dostáváme nápady a inspiraci. Díky ní vznikají všechny nové myšlenky a také jejím prostřednictvím přijímáme vibrace myšlenek ostatních lidí. Díky kreativní představivosti se můžeme "naladit" a komunikovat s podvědomím těch okolo nás.

Čím víc kreativní představivost používáme, tím víc je naladěná na vnímání impulzů zvenčí. Toto je důležité si uvědomit. Popřemýšlejte nad tím, než začnete číst dále.

 

Jak představivost využít v praxi

Nápady jsou počátkem každého úspěchu. Jsou výsledkem práce představivosti. Pojďme se teď detailně podívat na několik všeobecně známých nápadů, které vyústily v nebetyčné bohatství. Doufejme, že tyto příklady vám dají jasnou představu o tom, jak lze představivost využít v cestě za bohatstvím.

Čarovný hrnec

 

Tento příběh se stal před mnoha a mnoha lety. Jednoho dne přijel do města lékař. Zastavil koně, potichu vklouzl zadními dveřmi do místní lékárny a začal smlouvat s mladým prodavačem. Tento lékař rozdával lidem bohatství. Toho dne se mělo stát něco tak významného, co tu od občanské války nebylo.

Doktor s lékárníkem asi hodinu tlumeně rozmlouval za pultem. Pak na chvíli odešel něco hledat do vozíku. Vrátil se zpět se starodávným hrncem a velkou dřevěnou tyčí, která se používala na míchání. Náklad položil na podlahu vzadu v obchodě a nechal prodavače, aby věci zkontroloval. Ten pak sáhnul do zadní kapsy u kalhot, vytáhl ruličku bankovek a předal ji doktorovi. Rulička obsahovala přesně 500 dolarů, všechny lékárníkovy úspory. Lékař mu na oplátku podal malý kousek papíru s tajnou formulí, která měla hodnotu celého jmění. Tuto hodnotu měl však recept, nikoli lékař!

Ta tajemná slova byla zapotřebí pro uvedení obsahu hrnce do varu. Nikdo, ani lékař, však nevěděl, co přesně za bohatství v hrnci vznikne. 

Lékař byl rád, že zboží prodal a mohl tak splatit dluhy. Prodavač zase zkusil štěstí tím, že vsadil všechny své životní úspory na kousek papíru a starý hrnec. Ve snu by ho nenapadlo, že hrnec předčí Aladinovu lampu a začne chrlit peníze.

Co lékárník ve skutečnosti koupil, byla myšlenka!

Starý hrnec s tyčí a papírek se zaříkávadlem byly vedlejší. Nový vlastník hrnce podle získaného návodu udělal něco, čemu ani lékař nerozuměl. Přečtěte si tento příběh pořádně a otestujte svou představivost. Zkuste uhádnout, co byla ona tajná ingredience, jež přiměla hrnec přetékat zlatem. Pamatuje však při čtení, že toto není pohádka z Tisíce a jedné noci. Je to skutečný příběh, jehož. fakta jsou zvláštnější než vymyšlené historky, jsou to fakta, která začala formovat nápad.

Pojďme se podívat na bohatství, jež tento nápad vynesl a stále ještě vynáší milionům lidí po celém světě, kteří obsah hrnce dodávají ostatním.

Řekněme, že ten starý hrnec je teď největším světovým odběratelem cukru a dává tak práci tisícům mužů a žen, kteří se podílejí na pěstování cukrové třtiny, na výrobě a prodeji cukru. Starý hrnec každoročně spotřebuje tisíce lahví, jejichž výroba zaměstná obrovské množství sklářů. Starý hrnec dá každoročně práci celé armádě úředníků, textařů a odborníků na reklamu po celém světě. Přinesla již slávu a peníze spoustě umělců, kteří vytvořili úžasná díla zobrazující produkt. Starý hrnec proměnil malé jižanské město v obchodní centrum Jihu, z jehož úspěchu přímo nebo nepřímo těží každý obchod a každý obyvatel města. A nápad se pozitivně odráží v úspěchu všech na celém světě, kteří se proudu bohatství valícího se z hrnce jen dotknou.

Zlato z hrnce založilo nejprestižnější univerzitu na Jihu, kde tisíce lidí získávají základy pro svou cestu k úspěchu. Ten starý hrnec udělal mnoho dalších prospěšných věcí.

V době krize 30. let, kdy továrny, banky a firmy krachovaly, se majitel kouzelného hrnce rozhodl razit cestu "stálého zaměstnání" a armádě lidí po celém světě platil extra peníze za "víru v myšlenku". Kdyby produkt kouzelného hrnce mohl mluvit, vyprávěl by strhující příběhy lásky v každém jazyce. Romantické lásky, romance v obchodním světě a profesní romance mezi muži a ženami, kteří jsou jím denně stimulováni.

Autor ví jistě alespoň o jednom případu romantické lásky, jenž se odehrál nedaleko místa, kde lékárník koupil starý hrnec. Tam autor poznal svou ženu a poprvé od ní slyšel o kouzelném hrnci. Produkt kouzelného hrnce také pili, když ji požádal, aby s ním byla v dobrém i ve zlém.

Teď víte, že obsahem kouzelného hrnce je slavný nápoj, a že ono jižanské město, které je domovem tohoto nápoje, dalo autorovi jeho ženu. Také víte, že nápoj dokáže stimulovat, aniž byste požili alkohol, a proto slouží jako osvěžení mysli, jež je pro autora nezbytné pro jeho práci. Ať jste, kde jste, ať žijete kdekoli na světě, nezáleží ani na vašem povolání, pokaždé když vidíte nápis Coca-Cola, jste svědky bohatství a vlivu dosaženého jedině díky spojení nápadu a tajemné ingredience lékárníka Asa Candlera s tajemnou poučkou, kterou koupil od neznámého lékaře.

Zastavte a zamyslete se na chvíli.

Pamatujte si také, že třináct principů zbohatnutí popsaných v této knize zajistilo, že se vliv Coca-Coly dostal do každého města, městečka, vesnice i křižovatky světa. A že jakýkoli nápad, se kterým přijdete, ať už je chytrý a povedený jako Coca-Cola, má potenciál stát se ještě slavnějším než tento světový zabiják žízně.

Opravdu, myšlenky jsou věci a jejich záběrem je svět samotný.

 

 

zdroj: Napoleon Hill, Joseph Murphy, Dale Carnegie - Tři mistři úspěchu, str. 75 - 81

Logo Můj deníček - Marek Kotala
Inzerujte zde!

Máte zájem o reklamu? Kupte si textový odkaz na této pozici!


Doporučuji