SEO pomůže vašemu On-Line projektu

SEO pomůže vašemu On-Line projektu

SEO

12.01.2018
Top
Marek Hnátek

SEO


Být úspěšný na internetu, to je dnes jeden z nejvýraznějších trendů. Vzniká mnoho různých startupů (nutno však říc, že ne všechny to dotáhnou do finále) a existují i služby typu Kickstarter přímo zaměřené na podporu nových, nadějných projektů. Asi se shodneme na tom, že kritériem úspěšného webu je návštěvnost. Jak ji ale získat? Dlouhodobě nejlevnějším způsobem je SEO (optimalizace pro vyhledávače). Pokud se o tuto oblast zajímáte, přečtěte si, o co se vlastně jedná.

Proč se SEO vůbec věnovat?

Přemýšlíte, proč byste se měli nějaké optimalizaci vůbec věnovat, když existují jiné (a rychlejší) způsoby, jak přivést návštěvníky na web? Je pravdou, že takové PPC nebo zbožové vyhledávače jsou mnohem rychlejší a že výsledky se v SEO dostavují v řádech týdnů, ale častěji až měsíců. Předností SEO je však to, že se z dlouhodobého hlediska jedná o nejlevnější způsob získávání návštěvníků.

Zatímco například u PPC musíte platit za každého přivedeného návštěvníka, u SEO je tomu právě naopak. Po úvodní investici budu dlouhodobě získávat návštěvnost z vyhledávačů. Samozřejmě tomu tak ale bude jen v případě, že SEO bude kvalitní.

Další předností SEO je to, že vyhledávače dnes kladou velký důraz na použitelnost webu a pohodlí uživatelů. Součástí SEO je tedy i péče o přístupné stránky, jež se snadno používají. A díky tomu se vám zvýší konverzní poměr a zisk.

Co je a co není SEO?

Ještě před pár lety SEO bylo jen a pouze snahou a způsobem, jak se dostat na dobré pozice ve vyhledávačích na zvolené klíčové fráze (které uživatelé zadávají do vyhledávacího formuláře). Samozřejmě je tomu tak i dnes, nicméně se celá optimalizace webu přesouvá do dalších oborů. Říká se, že když chcete být první na Googlu, dejte si reklamu do televize.

SEO má přesah do dalších oborů, jako je PR nebo UX. Je to způsobeno tím, že vyhledávače jsou také "jen" firmy jako každé jiné a chtějí mít spokojené uživatele, již budou jejich služeb využívat opakovaně. Vyhledávače tedy musí předkládat takové weby ve výsledích, kde člověk nejen najde, co hledá, ale zároveň jsou takové weby uživatelsky přívětivé.

Dobrý SEO konzultant umí komplexně zhodnotit web. Ačkoli jeho primárním úkolem je přivedení návštěvníků z vyhledávání, musí také být schopen rozhodnout, zda web bude plnit cíle. Jestliže na stránkách budou špatné konverzní prvky nebo jiný nedostatek, SEO specialista by to měl také řešit.

 

Co v SEO funguje?

"Klasikou" je správně interpretovaná analýza klíčových slov, podle které se navrhne logická struktura webu, podstránky a blogové příspěvky. To není nic objevného a návodů na tento postup je všude spousta. 

 

Pokud bych měl být konkrétní, dobře fungují "dlouhé SEO stránky", viz analýza 1 mil. výsledků Google. Vyhledávače mají rády bohatý a kvalitní obsah, který "jde do hloubky" a podrobně se věnuje danému tématu. Jak to může vypadat? Třeba takto: střední škola v USA.

 

Tento typ stránek můžete mít buď přímo na vašem hlavní webu, nebo je můžete publikovat třeba na tzv. satelitních webech. Levné webové stránky lze dnes pořídit za pár tisíc korun a jestliže budou dobře provedeny a průběžně aktualizovány, budou vám přivádět návštěvníky měsíce a roky.

Jak se naučit SEO?

Ať již máte s optimalizací webu nějaké zkušenosti, nebo jste zcela nepolíbení, nejlepším rozhodnutím do začátku je komplexní SEO školení, jež je věnováno nejen teorii, ale především praxi. Dobré školení naopak obsahuje minimum teorie, ale maximum praxe. Vlastně se jedná o workshop.

Pokud na kvalitní SEO školení nemáte kapacity, zkuste využít alespoň konzultací od odborníků a účastněte se různých akcí. I u nás probíhá celá řada oborových akcí, které jsou navíc často i zdarma. Jedná se například o Barcampy nebo specializovaná setkání jako například SEO jako Brno.

Na závěr ještě přidáváme tip: Kde se v on-line marketingu vzdělávat zdarma?

Logo Můj deníček - Marek Kotala
Inzerujte zde!

Máte zájem o reklamu? Kupte si textový odkaz na této pozici!


Doporučuji