Zisk výměnou za důležitou referenci

Změna
Úspěch závisel na mnoha faktorech. Správné plánování se stalo nezbytným. Stejně jako jsem si najal vhodného odborníka na rybaření na volném moři, věděl jsem, že i AutoLotManager.com by prospěla podobná zkušenost v oblasti byznysu. Najali jsme externího kouče, aby nám pomohl ujasnit vizi naší společnosti a pak uspořádal naše cíle, strategie a firemní procesy. Vytvořili jsme uživatelské příručky, tréninkové materiály a popisy pracovních míst jednotlivých členů týmu. Zavedení kooperativního přístupu ke klientům bylo také nesmírně užitečné. Naše produkty jsme šili na míru jejich konkrétním potřebám. Dokonce jsme i upravili software, aby podporoval jejich spolupráci s další nezávislou firmou, která také potřebovala zpracovávaná data a fotky. Podněcovali jsme mentalitu partnerství - byli jsme „v tom všichni společně".
Preference
Chápali, že jsme obětovali zisk na oplátku za příležitost získat cenné zkušenosti a důležitou referenci. Také viděli, že jsme ochotni udělat všechno, co je v našich silách, aby situace byla pozitivní pro všechny. Já a jeden z mých partnerů jsme se dokonce dobrovolně přihlásili, že budeme osobně dělat fotky, kdykoli to bude nutné. Další velmi významný vliv na náš úspěch mělo řízení zákazníkových očekávání. Dopředu jsme jasně vysvětlili, že technologické překážky mohou způsobit přechodné závady, ale že výsledné úspory nákladů a vylepšené služby za to budou stát. Díky ohromnému úsilí celého našeho týmu jsme byli schopni překonat nedostatek zkušeností a zdrojů a udržet si řetězec s osmnácti autosalony jako svého klienta. Tuto příležitost jsme využili ke zdokonalení našich schopností a získání vlivné pozitivní reference. Krátce poté jsme byli schopni získat zakázky od většiny ostatních velkých autodealerů na místním trhu, stejně jako od celé řady menších.
zdroj: Ron Finklestein - 49 marketingových tajemství, str. 43