Všechno, co děláte, se počítá!

Všechno, co děláte, se počítá!

24.09.2014
49 Marketingových tajemství
0/5
   ( 0 hlasů)
Ron Finklestein

Toto pravidlo shrnuje výzvy představované konceptem vedení společnosti (leadership). Tolik knih a kurzů bylo napsáno a absolvováno s cílem ozřejmit problematiku vedení. Protože všechno, co děláte, má určitý dopad, je téměř nemožné definovat charakteristiky dobrého vedení, které jsou nezbytné pro cvičení čchi-kung pro firmy, životní sílu zajišťující úspěch vaší firmy. Můj šéf mi připomněl toto pravidlo vedení svým vlastním způsobem, když mi řekl: "Teď jsi velké zvíře - hlavně ať ti nezačne práce smrdět." Připomínal mi tak, že lidé budou sledovat všechno, co udělám, nebo neudělám - a že se to proto bude počítat. Nejde ani tolik o to, co a jak říkám; mou schopnost vést své oddělení k úspěchu nejvíce ovlivňuje to, co dělám, nebo naopak nedělám. Pokud se tedy všechno, co uděláme, započítává do našeho kvocientu schopnosti vést, jak se máme správně rozhodnout ve chvíli, kdy jsme postaveni před obtížnou volbu? Pro mě a mnoho dalších lidí je to jednoduchá volba mezi svědomím a pohodlím (pro více informací na toto téma si přečtěte knihu The Language oJ Conscience od Tiemana H. DippleJr.). Jiný pohled na věc nabízí krátká kniha od Erica Harveye a Alexandera Lucii Walk the Talk. Třetí kapitola je nazvána Konflikt protikladů. Fráze "unconscious do anothers" navádí k pochopení, že musíme odstoupit o krok zpět a zamyslet se nad svými kroky, nejen úmysly. Žijeme podle svých hodnot a jednáme podle svých slov? Kroky jako vyplácení prémií managementu ve stejné chvíli, kdy žádáme zaměstnance, aby přistoupili na snížení platu nebo alespoň omezení vyplácení odměn nebo jiných bonusů, vysílají silný signál, jak nedávno jasně demonstroval příklad letecké společnosti American Airlines, když se snažila přesvědčit své řadové zaměstnance, že odměny managementu byly pro přežití společnosti stejně nezbytné jako snížení platu řadovým zaměstnancům.

 

Zaměstnanci jsou nejdůležitějším aktivem

Pronesli jste někdy větu: "Naši zaměstnanci jsou naším nejdůležitějším aktivem"? Pokud byste mezi nimi na toto téma provedli průzkum, souhlasili by s tím? Ve většině případů hodnocení pomocí 360° zpětné vazby bývá více než 80 procent manažerú překvapeno úrovní nesouladu mezi svými úmysly a skutečnými kroky. Zdůrazňuji tedy, abyste byli maximálně opatrní, než se pustíte do vytváření závěrů o svém vlastním stylu a jeho výsledcích.

 

Návratnost investic

Vykazuje pravidlo 1 pozitivní návratnost investic? Jaká výše marže opodstatní toto úsilí? Využil bych zde celou řadu průzkumů, snažících se odhalit definici nejlepších zaměstnavatelů. Mezi zdůvodněními odpovědí v těchto průzkumech nalezneme na čelních místech seznamu integritu, kterou často zmiňují zaměstnanci jako jeden z hlavních důvodů, proč svého zaměstnavatele považují za nejlepšího. A co má být? Dodatečné studie naznačují, že náklady na výměnu typického administrativního pracovníka se pohybují ve výši 150 až 250 procent jejich ročního platu. Posuňte se v platovém žebříčku výše k odměnám prodejců a středního managementu a náklady začnou nabývat závratných čísel. Jedna firma z oblasti profesionálních služeb odhadla, že najmutí nevhodného pracovníka nebo nutnost nahradit produktivního pracovníka, který odešel, stojí téměř devět milionů dolarů. Představte si: vaše náklady nejsou tak vysoké, ale jsou vyšší, než myslíte. A pokud přidáme náklady na nahrazení zákazníka, celkové náklady dosáhnou ještě závratnější výše. Oprávněnou otázkou je: "Může mít jediný krok nebo nepovedená akce opravdu tak velký vliv?" Ano! Příkladů je mnoho: nechte mě, abych se s vámi podělil o jednu ze svých osobních zkušeností. Ve snaze řídit rozpočtované výdaje schválila nejmenovaná společnost z žebříčku Fortune 2000 předpis, kdy prodejce, který nedokáže utratit do konce každého čtvrtletí všechny prostředky přiznané mu rozpočtem, bude penalizován na svých čtvrtletních prémiích. Dokážete si představit důsledky tohoto prostého kroku, u nějž totálně selhal něčí zdravý rozum? Hnacím motorem prodejců této firmy se pak pochopitelně stalo utrácení peněz v podobě prodejních výdajů, nikoli uzavírání více zakázek nebo dosahování vyšších zisků. To je jen jeden ze stovek příkladů, kdy nedostatek zdravého rozumu (nedostatečné promyšlení důsledků rozhodnutí) negativně ovlivnil výsledky společnosti (vedl ve skutečnosti ke zcela opačným výsledkům, než byly zamýšleny).

Všechno, co děláte, se počítá

Záležitosti správného vedení jsou ve čchi-kungu pro firmy pravidlem číslo jedna. Návratnost investic dodržování tohoto pravidla a rozhodování se spíše podle svědomí než podle pohodlí je více než dostatečná pro to, abych ho ustanovil jako číslo jedna i mezi našimi pravidly.

 

zdroj: Ron Finklestein - 49 marketingových tajemství, str.32, 33

Logo Můj deníček - Marek Kotala