Realizace a odhodlání

Nikdy nedostanete, co očekáváte
Společnost Nike vytvořila slogan ,Just do it!". Na konkrétním sportu nezáleží, je to zapojení se, aktivita a samotné provedení, co se počítá. Ve své populární knize Execution: The Discipline of Getting Things Done (Řízení realizačních procesů, Management Press 2005) nabízejí Larry Bossidy a Ram Charan následující definici slova execution (provedení, realizace): Ex-e-cu-tion (ek si kyoo shun) -podst. jm., 1. chybějící článek; 2. hlavní důvod, proč společnosti neplní své sliby; 3. rozdíl mezi tím, čeho vedoucí představitelé společností chtějí dosáhnout, a schopností organizací toho skutečně docílit.
Od roku 2000 do roku 2002 propustilo dvacet procent největších amerických společností své generální ředitele. Důvod? Neschopnost realizovat plán. Pokud je realizace pravidlem, jak máme pravidla implementovat tak, abychom se vyhnuli selhání výše zmíněných výkonných ředitelů? Opět z Bossidyho a Charanovy knihy Execution: "Poznejte své lidi a svou společnost, trvejte na realismu, stanovte si jasné cíle a priority, trvejte na jejich plnění, odměňujte ty, kteří je plní, rozšiřujte schopnosti svých lidí, poznejte sami sebe."
Nikdy nedostanete, co očekáváte - jen to, na co dohlížíte.
Jestliže vy sami věci nikdy nedotáhnete do konce, proč by pak měli ostatní? Možná tou nejvíce frustrující součástí práce konzultanta je pozorovat svého klienta jak přijímá strategii, dělá všechny správné věci a pak náhle z nějakého nevysvětlitelného důvodu přestane dělat to, co dosud fungovalo. Jestliže nezměníte své návyky, nedokážete změnit výsledek. Návyky, ať už dobré nebo špatné, řídí naše jednání každý den. Druhou polovinou pravidla je odhodlání. Mají-li se prosadit, pak musejí realizace a odhodlání koexistovat ruku v ruce. Bez odhodlání se stane realizace jen pouhou změnou postoje - tedy dočasnou. Bez odhodlání je realizace pouze falešnou nadějí.
Naděje není strategií
Odhodlání je naším závazkem něco udělat. Odhodlání je naším slibem druhým lidem, že svůj slib dodržíme. Nemůžeme očekávat, že někdo bude brát naši snahu vážně, dokud neprokážeme naši připravenost dotáhnout věci do konce a dohlížet na dosažení očekávaného výsledku.
zdroj: Ron Finklestein - 49 marketingových tajemství, str.37