Chycení velké ryby

Chycení velké ryby

Katalyzátor inovací a lekce pro budoucí růst

30.09.2014
49 Marketingových tajemství
Randy Geller

Ať už jde o byznys nebo sportovní rybaření, největší vzrušení přináší "chycení velké ryby". Získání vedoucí firmy na trhu přináší kromě samotného vzrušení také větší úspěch. Naše společnost AutoLotManager.com si podobnou zkušeností prošla. Když jsem se poprvé vydal rybařit na volné moře, měl jsem jen malé povědomí o tom, jak chytit velkou rybu. Naštěstí ve sportovním rybaření není problém si za rozumnou cenu najmout dobře vybavené odborníky. Za malý poplatek jsem si pronajal schopnou loď s potřebným vybavením a zkušenou posádkou. Nachytali jsme potěr (malé rybky využívané jako návnadu) a zamířili na hluboké moře, kde se nacházejí velké ryby. V dobrých podmínkách, s velkou dávkou trpělivosti a s trochou štěstí, pak možná ... Společnost AutoLotManager.com měla trochu tohoto štěstí, když chytila svou první "velkou rybu". AutoLotManager.com poskytuje on-line nástroj pomáhající dealerům automobilů lépe využít jejich zdroje - zejména zvýšit obrátkovost ojetých vozů, zlepšit efektivitu výdajů na reklamu, účinně oslovit klientskou základnu a ušetřit čas. Konkrétně pomáháme dealerům prodávat ojetá auta na internetových stránkách a prostřednictvím tradičních médií, sledujeme a řídíme inzerci, automatizujeme a monitorujeme komunikaci s potenciálními a současnými zákazníky prostřednictvím našich CRM aplikací (Customer Relationship Management, řízení vztahů se zákazníky).

Získání našeho prvního klienta

Naše společnost zabodovala, když se jí náhodou podařilo oslovit dealera provozujícího osmnáct autosalonů v okolí, který byl právě velice nespokojen se svým aktuálním dodavatelem jedné z našich služeb. Požadoval však více, než jsme do té doby nabízeli. Pochopili jsme, že uzavření smlouvy bude tou snadnější částí, teprve zásadní změna našeho obchodního modelu bude skutečnou výzvou. Zčásti kvůli svým ambicím a zčásti díky naivitě jsme se do tohoto dobrodružství nakonec pustili. Zpětně hodnotím tento krok jako hlavní klíč k našemu úspěchu. Paradoxně však tato zakázka sama o sobě nebyla nikdy zisková.

 

Jak nám tedy mohla zásadní přeměna společnosti kvůli jediné, navíc neziskové zakázce nakonec pomoci? Zkráceně řečeno, získali jsme odborné znalosti a důvěryhodnost, nutné k rychlému získání významného podílu na trhu - tentokrát už ziskově. První využití této strategie bylo čistě náhodné. Nyní je již nedílnou součástí našeho marketingového plánu.

 

zdroj: Ron Finklestein - 49 marketingových tajemství, str.41, 42

Logo Můj deníček - Marek Kotala